Szanse rozłączne
Analiza po-rozdaniowa to czwarty element gry, równie ważny jak licytacja, wist czy rozgrywka. Dlaczego? Pozwala wyciągać wnioski i ograniczać powtarzanie podobnych błędów w przyszłości. W ten sposób para może doskonalić swoje umiejętności. Analiza to zatem rozwój.
Szanse rozłączne to takie, które istnieją w rozdaniu, ale z pewnych przyczyn nie da się ich połączyć i musimy wybierać, na którą zagrać.
PREZENTACJA WYNIKÓW: TC
Kliknięcie w link powyżej przenosi na stronę z wynikami turnieju.
1 |
![]() |
AKW98 | |||
![]() |
432 | ||||
![]() |
732 | ||||
![]() |
KW | ||||
![]() |
D753 | ![]() |
![]() |
||
![]() |
1098 | ![]() |
AKW | ||
![]() |
D | ![]() |
AKW9854 | ||
![]() |
98752 | ![]() |
AD3 | ||
![]() |
10642 | ||||
![]() |
D765 | ||||
![]() |
106 | ||||
![]() |
1064 |
W | N | E | S |
–
pas 5 |
1![]() pas pas |
ktr
4 5/6 |
3![]() pas pas… |
Który impas ma sens?
Wist 6
Możemy wykonać tylko jeden impas. Wydaje się, że treflowy ma więcej szans na wzięcie 12 lew. A może to sprawa losowa?
2 |
![]() |
D42 | |||
![]() |
98743 | ||||
![]() |
8 | ||||
![]() |
AW54 | ||||
![]() |
KW863 | ![]() |
![]() |
10975 | |
![]() |
KDW52 | ![]() |
106 | ||
![]() |
K3 | ![]() |
W1074 | ||
![]() |
2 | ![]() |
D97 | ||
![]() |
A | ||||
![]() |
A | ||||
![]() |
AD9652 | ||||
![]() |
K10863 |
W | N | E | S |
–
2 pas pas… |
–
pas 5
|
pas
3 pas
|
1![]() 4 6
|
W | N | E | S |
–
3 pas… |
–
5
|
pas
pas
|
2![]() 7
|
Partner oszalał lub wierzy w naszą moc rozgrywki
¹ Michael’s czyli 5-5 na kolorach starszych,
² MINI-MAXI młode kolory 5-5,
³ kiery lepsze od pików, co najmniej 5-4
Wist 10
Licytacja podpowiada rozkład. Jeśli zagramy A i karo to nieco rozjaśni się skład W, a jeśli zaimpasujemy
D to weźmiemy 13 lew.
3 |
![]() |
D3 | |||
![]() |
105 | ||||
![]() |
104 | ||||
![]() |
AKW9876 | ||||
![]() |
AW52 | ![]() |
![]() |
10987 | |
![]() |
AW94 | ![]() |
KD76 | ||
![]() |
K9863 | ![]() |
D2 | ||
![]() |
W | ![]() |
432 | ||
![]() |
K64 | ||||
![]() |
832 | ||||
![]() |
AW75 | ||||
![]() |
D105 |
W | N | E | S |
–
1 ktr 4 |
–
3 pas pas… |
–
pas 4
|
pas
pas pas
|
Trudna gra
¹ oba kolory starsze
Wist A
Niby z pozoru proste rozdanie. Jednak tkwią w nim ukryte pułapki. Wist A i pierwszy skrót. Trzeba dosyć wcześnie impasować piki aby wyrobić sobie dwie lewy, co da łącznie z trzema przebitkami treflowymi, dwoma lewami karowymi i trzema atutami 10 lew. Najważniejsza wydaje się kolejność zagrań. Bijemy trelfa i gramy karo. Ani raz nie ściągamy atutów zanim nie zaimpasujemy raz pika.
4 |
![]() |
A62 | |||
![]() |
65 | ||||
![]() |
KD2 | ||||
![]() |
D10753 | ||||
![]() |
W983 | ![]() |
![]() |
D75 | |
![]() |
W1074 | ![]() |
K983 | ||
![]() |
W963 | ![]() |
104 | ||
![]() |
8 | ![]() |
9642 | ||
![]() |
K84 | ||||
![]() |
AD2 | ||||
![]() |
A875 | ||||
![]() |
AKW |
W | N | E | S |
pas
pas… |
1![]()
|
pas
|
6![]()
|
W | N | E | S |
pas
pas pas… |
1![]() 2
|
pas
pas
|
2![]() 6
|
Pistolet wycelowany… i trzeba decydować
¹ sztuczny GF lub co najmniej INV
Wist 9
Pobłądziliśmy w licytacji i trzeba zjeść tę żabę. Wist w 9 odbiera nam szansę wcześniejszego sprawdzenia czy dzielą się kara. Chcieliśmy sprawdzić szane zagrania szlema i wylądowaliśmy w szlemiku z jedną szansą z dwóch. Musimy wybrać w pierwszej lewie. W tym celu ważymy szanse procentowe: impas 50% vs podział 36%.
5 |
![]() |
A8743 | |||
![]() |
AK6 | ||||
![]() |
|||||
![]() |
AK764 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
D965 | ||
![]() |
54 | ![]() |
W872 | ||
![]() |
ADW62 | ![]() |
974 | ||
![]() |
DW10532 | ![]() |
98 | ||
![]() |
KW102 | ||||
![]() |
D1093 | ||||
![]() |
K10853 | ||||
![]() |
W | N | E | S |
–
2 pas pas pas pas |
1![]() 3 4 4 5 6 |
pas
pas pas pas pas pas… |
1![]() 4 5 5 5
|
Lekka szamotanina w licytacji
Wist 8
Jeżeli E dokłada dwa razy do trefla to przebijemy wszystkie. A co jeśli atuty są 4:0? To wtedy wypromujemy przeciwnikowi E dwie lewy na D i 9. Aby uniknąć takiego scenariusza trzeba zaimpasować kiera, aby na czwarte serce pozbyć się jednego krzaczka. U kogo impasować? To chyba wiadomo z licytacji. Długość pikowa także powinna być u E. Od czego zaczynamy? Chyba od przebicia trefla w stole.
6 |
![]() |
D105 | |||
![]() |
AKW | ||||
![]() |
K109 | ||||
![]() |
D843 | ||||
![]() |
AK9643 | ![]() |
![]() |
7 | |
![]() |
963 | ![]() |
D42 | ||
![]() |
W | ![]() |
AD8763 | ||
![]() |
AW7 | ![]() |
652 | ||
![]() |
W82 | ||||
![]() |
10875 | ||||
![]() |
542 | ||||
![]() |
K109 |
W | N | E | S |
–
1 2 |
–
1 pas… |
pas
2
|
pas
pas
|
Czasem skrzydłowi pomagają
Wist K
… i przytomna zmiana na 3. S podkłada
K. Gramy trzy razy atuty i N jedyne co może nam odebrać to
D i
A. 9 lew i gdyby nie przytomny odwrót w trefla byłoby 10.
7 |
![]() |
KW8 | |||
![]() |
W1096 | ||||
![]() |
A1054 | ||||
![]() |
62 | ||||
![]() |
94 | ![]() |
![]() |
D7632 | |
![]() |
D82 | ![]() |
A | ||
![]() |
W76 | ![]() |
K982 | ||
![]() |
DW1087 | ![]() |
943 | ||
![]() |
A105 | ||||
![]() |
K7543 | ||||
![]() |
D3 | ||||
![]() |
AK5 |
W | N | E | S |
–
pas pas |
–
2 4 |
–
pas pas… |
1![]() 2
|
W | N | E | S |
–
pas pas… |
–
3
|
–
pas
|
1![]() 4
|
Ciężki żywot uciśnionego
¹ Mixed raise 6-9 pkt, cztery atuty
Wist D
Zanim zagramy atuty powinniśmy wyeliminować trefle. A nóż przytrafi się taka sytuacja jak w diagramie. Zawodowy brydżysta po wzięciu asem kier zagra w miarę szybko, ale amator będzie lekko sapał, wzdychał… Zorientujemy się, ze nie ma łatwego odjazdu.
8 |
![]() |
DW103 | |||
![]() |
W9 | ||||
![]() |
A1042 | ||||
![]() |
D1042 | ||||
![]() |
K4 | ![]() |
![]() |
8652 | |
![]() |
854 | ![]() |
1063 | ||
![]() |
K73 | ![]() |
D95 | ||
![]() |
AK865 | ![]() |
W93 | ||
![]() |
A97 | ||||
![]() |
AKD72 | ||||
![]() |
W864 | ||||
![]() |
7 |
W | N | E | S |
1![]() pas pas pas… |
pas
1 2
|
1![]() pas pas
|
1![]() 2 3
|
Przeciągałka skuteczna nawet na arcymistrzów
¹ negatywny wybór koloru
Wist 9
2 jest bezproblemowe, ale nie daje dobrego wyniku. 3
po treflowym gra się niewygodnie bo grozi oddanie czterech trefli i
K. Ale jeśli się przeciągnie kiery to dyskomfort najpierw dotyka gracza W. Będzie musiał wysinglować
K. Wtedy zagramy
A i karo. E weźmie i zagra w pika, ale na straży będziemy mieć
A i
W. Łącznie zgromadzimy: 5 kierów, trefla, pika i 2 kara.