Cechy:
Przykładowe diagramy (karta prowadząca pogrubiona):
K AW x x |
||
A KD Kx - |
nieistotne | |
x x AD A |
Gramy asa trefl. Obrońca W jest po raz pierwszy w przymusie. Zrzucenie dowolnej karty wyrabia nam dodatkową lewę, poprzez zagranie której ustawiamy przymus po raz drugi.
K Kxx K10x - |
||
A DWx DWx - |
nieistotne | |
- A10x Axx A |
Gramy asa trefl, ze stołu kier. W najbardziej utrodni zrzucając asa pik. Wtedy dochodzimy do stołu królem kier, odgrywamy króla pik, zrzucając z ręki karo. W po raz drugi znalazł się w przymusie.
AWx - - x |
||
KD A A - |
nieistotne | |
x K K A |
Kx K K x |
||
Dxx A A - |
nieistotne | |
AWxx - - A |
W przymusach opartych o groźbę kilkukartową można ustawić także przymus automatyczny. Na powyższych diagramach, po zagraniu asem trefl w przymusie znajdzie się dodowolny obrońca, byle tylko posiadał wszystkie zatrzymania.
W,NS |
Ax Axxx xxxxx Wx |
|
x W10xx Kx KD10xxx |
xxx xx Wxxx xxx |
|
KDWxxx KDx AD Ax |
Po otwarciu przez W licytacji 2 strona NS gra kontrakt 7. Po wiście królem trefl jest tylko 11 pewnych lew. Ściągamy jednak pięć razy piki (ze stołu kara) i wytwarza się końcówka:
W,NS |
- Axxx xx W |
|
- W10xx Kx D |
nieistotne | |
x KDx AD x |
Zagranie ostatniego pika stawia W po raz pierwszy w przymusie. Zrzucenie dowolnej karty wyrabia nam dwunastą lewę - za chwilę, po zgraniu tego koloru obrońca znajdzie się w przymusie na lewę trzynastą.
© 2008 jafo