KBT2 wyrabianie lew
Tematyka zajęć: wist z sekwensu, branie lew, forta, wytrącenie asa i odblokowanie.
Każdy dealer rozgrywał kontrakt 1 i w każdej grze celem było wzięcie jak największej ilości lew. Obrońcy wistowali w najdłuższy i zarazem najlepszy swój kolor.
 i w każdej grze celem było wzięcie jak największej ilości lew. Obrońcy wistowali w najdłuższy i zarazem najlepszy swój kolor.
| 1 |  | 543 | |||
|  | AKD2 | ||||
|  | AK | ||||
|  | 8765 | ||||
|  | A |  |  | 10987 | |
|  | 3 |  | W10987 | ||
|  | DW10987 |  | 654 | ||
|  | W9432 |  | 10 | ||
|  | KDW62 | ||||
|  | 654 | ||||
|  | 32 | ||||
|  | AKD | ||||
PLAN po wiście w  W:
W:
- LEWY PEWNE to te, które możemy wziąć natychmiast i jest ich 8:  -, -, AKD, AKD, AK i AK i AKD. AKD.
- LEWY POTENCJALNE czyli możliwe do wyrobienia: 3-4 pikowe zależnie od podziału tego koloru,  2 i 2 i 8 jeśli karty w rękach przeciwników podzielą się dokładnie 3-3, ale należy wziąć pod uwagę, że gracz E wyszedł zapewne z najdłuższego swojego koloru i równy podział kierów jest mało prawdopodobny. 8 jeśli karty w rękach przeciwników podzielą się dokładnie 3-3, ale należy wziąć pod uwagę, że gracz E wyszedł zapewne z najdłuższego swojego koloru i równy podział kierów jest mało prawdopodobny.
- SZANSE: największe nadzieje daje kolor pikowy i od tego koloru należy rozpocząć rozgrywkę.
- ZAGROŻENIA: nie wolno nam rozpoczynać gry od grania  AK, gdyż wyswobodzilibyśmy w ten sposób niższe karty w ręce gracza W, który po dojściu AK, gdyż wyswobodzilibyśmy w ten sposób niższe karty w ręce gracza W, który po dojściu A mógłby wziąć aż 4 lewy karowe. A mógłby wziąć aż 4 lewy karowe.
| 2 |  | 10987 | |||
|  | W1098 | ||||
|  | 654 | ||||
|  | 52 | ||||
|  | 543 |  |  | KDW2 | |
|  | AKD2 |  | 654 | ||
|  | AK |  | 32 | ||
|  | W1098 |  | AKD3 | ||
|  | A6 | ||||
|  | 73 | ||||
|  | DW10987 | ||||
|  | 764 | ||||
PLAN po wiście w  D:
D:
- LEWY PEWNE: 9:  -, -, AKD, AKD, AK i AK i AKDW. AKDW.
- LEWY POTENCJALNE: 3-4 pikowe zależnie od podziału tego koloru i  2 jeśli karty w rękach przeciwników podzielą się dokładnie 3-3. 2 jeśli karty w rękach przeciwników podzielą się dokładnie 3-3.
- SZANSE: największe nadzieje na dodatkowe lewy daje kolor pikowy i od tego koloru należy rozpocząć rozgrywkę.
- ZAGROŻENIA: nie wolno nam rozpoczynać gry od grania  AK, gdyż wyswobodzilibyśmy w ten sposób niższe karty w ręce gracza S, który po dojściu AK, gdyż wyswobodzilibyśmy w ten sposób niższe karty w ręce gracza S, który po dojściu A mógłby wziąć aż 4 lewy karowe. A mógłby wziąć aż 4 lewy karowe.
| 3 |  | 543 | |||
|  | AKD2 | ||||
|  | A4 | ||||
|  | W1053 | ||||
|  | 87 |  |  | A962 | |
|  | 873 |  | W109 | ||
|  | KDW1098 |  | 765 | ||
|  | 76 |  | 984 | ||
|  | KDW10 | ||||
|  | 654 | ||||
|  | 32 | ||||
|  | AKD2 | ||||
PLAN po wiście w  K:
K:
- LEWY PEWNE: 8:  -, -, AKD, AKD, A i A i AKDW. AKDW.
- LEWY POTENCJALNE:  2 jeśli karty w rękach przeciwników podzielą się dokładnie 3-3. 2 jeśli karty w rękach przeciwników podzielą się dokładnie 3-3.
- SZANSE: największe nadzieje na dodatkowe lewy daje co prawda kolor pikowy, ale niesie także ryzyko oddania inicjatywy obrońcy W, który ma dużo kar i gdy dojdzie do głosu to nam zabierze sporo lew w tym kolorze. Polegamy zatem jedynie na szansie kierowej.
- ZAGROŻENIA: oddanie inicjatywy grozi utratą kontroli nad rozdaniem i wzięciem mniejszej ilości lew niż 8.
| 4 |  | AK | |||
|  | 654 | ||||
|  | 876 | ||||
|  | KDW43 | ||||
|  | 10987 |  |  | 543 | |
|  | W109 |  | AKD2 | ||
|  | DW109 |  | AK | ||
|  | A10 |  | 8765 | ||
|  | DW62 | ||||
|  | 873 | ||||
|  | 5432 | ||||
|  | 92 | ||||
PLAN po wiście w  K:
K:
- LEWY PEWNE: 9:  -, -, AKDW, AKDW, AKDW i AKDW i A. A.
- LEWY POTENCJALNE: w zasadzie brak.
- ZAGROŻENIA: kara są zablokowane i należy starannie zaplanować grę.
Bijemy  A, odblokowujemy
A, odblokowujemy  AK po czym dostajemy się do ręki W
AK po czym dostajemy się do ręki W  W. Gramy
W. Gramy  DW i dopiero teraz zabieramy resztę lew kierowych.
DW i dopiero teraz zabieramy resztę lew kierowych.
PODSUMOWANIE
WIST czyli pierwsze wyjście
Na pierwsze wyjście wybieramy kartę z najdłuższego koloru. Jeśli mamy karty po kolei czyli DW10xx, KDWxxx to wistujemy najwyższą z nich informując partnera, że mamy kolejne. Tego typu zbitki nazywamy sekwensami. Jeśli kolor jest gorszy np.: KW852 to wychodzimy tzw. czwartą najlepszą kartą licząc od góry. Z jeszcze gorszego koloru np.: 108632 wychodzimy drugą kartą od góry informując partnera o jego słabej jakości.
ROZGRYWKA
Polega na policzeniu zarówno lew pewnych jak i tych potencjalnych czyli możliwych do zdobycia. Operację taką nazywamy wyrabianiem lub fortowaniem lew, stąd kartę, którą – mówiąc po staropolsku – wyswobodzimy nazywamy fortą. Trzeba także zwrócić uwagę na zagrożenia czyli co ewentualnie może pójść nie tak jakbyśmy tego oczekiwali.
Następne spotkanie
Otwarcie 1 (pierwsze kroki w licytacji), doskonalenie rozgrywki.
 (pierwsze kroki w licytacji), doskonalenie rozgrywki.

 
        