Multi
Oryginalne otwarcie multi jest trzywariantowe i oznacza albo słabą rękę na starszym kolorze sześciokartowym albo jeden z dwóch wariantów silnych; podacola na kolorze młodszym (8,5 lewy) lub kartę w składzie zrównoważonym w przedziale 21-23 pkt. W Polsce przyjęła się okrojona wersja zwana Minimulti lub Polskie Multi, która przyrzeka jedynie podlimitowy sześciokart starszy.
Wymagania
Multi przyrzeka niezły 6-kartowy kolor starszy, w zasadzie kartę monokolorową z możliwą słabą czwórką młodszą bez dwóch lew defensywnych i siłę, którą determinują założenia. I tak:
- 3-9 pkt (przed partią); dół 3-6, góra 7-9
- (5)6-10 pkt (po partii); 6-8 dół, góra 9-10
Multi stosujemy na otwarciu lub wejściu po 1
i 1 
W | N | E | S |
pas | 2![]() |
pas | ? |
W | N | E | S |
1![]() |
2![]() |
pas | ? |
W | N | E | S |
1![]() |
2![]() |
pas | ? |
W | N | E | S |
1![]() |
pas | pas | 2![]() |
¹ do uzgodnienia, gdyż niektórzy wznawiają naturalnie
ODPOWIEDZI (stara szkoła)
- pas = (5)6+
, brak fitów w starszych
- 2
= pasuj / popraw, możliwy inwit do pików
- 2
= pasuj z pikami / popraw z kierami (-> partner: 2
AKDemia, 4
góra, a 3
dół) inwit do kierów
- 2
= GF, pytanie od ładnych 15 pkt z oboma fitami i 17 z jednym fitem starszym
- 3
= GF na własnym, dowolnym kolorze 6+, licytuj automat 3
(stara szkoła) / zalicytuj transferem (nowa szkoła)
- 3
= inwit fitami w obu starszych kolorach
- 3
= blok z fitami w obu starszych kolorach
- 3
= inwit, 6+
na własnym kolorze
- 3
= do gry, nie wyklucza fitów st.
- 4
= licytuj swój kolor transferem / w konsekwencji obowiązuje konwencja FORSUJĄCY PAS
- 4
= licytuj swój kolor naturalnie / NIE obowiązuje Forsujący pas
- 4
/
= sign off na własnym kolorze
2
-2
= zagramy końcówkę
W | N | E | S |
2![]() ? |
pas
|
2![]()
|
pas
|
- 3
– góra bloku na dowolnym kolorze
- 3
– dół na kolorze kierowym
- 3
– dół na kolorze pikowym
- 3
– AKDxxx w dowolnym kolorze i nic z boku
Dalsza licytacja
W | N | E | S |
2![]() 3 3 |
pas
pas
|
2![]() 3
|
pas
pas
|
W | N | E | S |
2![]() 3 3 |
pas
pas
|
2![]() 3
|
pas
pas
|
¹ pytanie o kolor otwierającego, a odpowiedzi są odwrotne (3=piki, 3
=kiery)
² odpowiadamy odwrotnie 3 = piki
³ odpowiadamy odwrotnie 3 = kiery
Jeżeli po licytacji 2 – 4
/
przeciwnicy wejdą do licytacji, to po 4
pasy są forsujące, a po 4
nie.
Po interwencji
W | N | E | S |
2![]() |
ktr | ? |
- pas = (5)6+
- rktr = od ok. 15+ łapiemy przeciwnika (stara szkoła) / zalicytuj swój kolor (nowa szkoła)
- 2
– do koloru pasuj/lub popraw (stara szkoła) / ze swojego koloru NF (nowa szkoła)
Pozostałe odzywki tak jak bez kontry
W | N | E | S |
2![]() |
2![]() ![]() |
? |
- pas słaby, średni lub taktyczny
- ktr do długości (z długością w kolorze przeciwnika pasuj) / karna (nowa szkoła
W | N | E | S |
2![]() |
? |
- pas = słaby lub ¹ karta na kontrę wyw. z czterema pikami
- ktr = wyw. z czterema kierami lub silniejsza
- 2
3
= nat., od 12+ pkt, 5+, 2
= 15-18, nie obiecuje stoperów w obu st.
W | N | E | S |
2![]() pas |
pas
ktr² |
2![]()
|
pas
|
W | N | E | S |
2![]() 2 |
pas
pas |
2![]() pas |
pas
ktr³ |
² kontra wywoławcza z czterema pikami
³ kontra wywoławcza z czterema kierami
CDN…