TREFL2 TUR9 Manewry rozgrywkowe (4)
Analiza po-rozdaniowa to czwarty element gry, równie ważny jak licytacja, wist czy rozgrywka. Dlaczego? Pozwala wyciągać wnioski i ograniczać powtarzanie podobnych błędów w przyszłości. W ten sposób para może doskonalić swoje umiejętności. Analiza to zatem rozwój.
W dn. 7-11.12.2020 nastąpi przerwa w zajęciach. Wznowimy je 14.12.2020 i potrwają do 18.12.2020 (po-wt-śr-cz-pt g. 17.30-19.30). Tematyką wszystkich spotkań będzie zarządzanie atutami czyli jak rozpoznać do czego potrzebne są nam atuty. Licytacja i wist będą z góry narzucone. Pozwoli to Państwu natychmiast przejść do meritum problemu. 16 zadań rozgrywkowych, z czego każdy gracz rozegra cztery rozdania. Instrukcje w osobnym artykule.
PREZENTACJA WYNIKÓW: BRIDGE BASE ONLINE II TOURNAMENT CALCULATOR
Kliknięcie w link powyżej przenosi na stronę z wynikami turnieju
1 |
A | ||||
| K82 | |||||
| DW865 | |||||
| KD108 | |||||
| D43 | ![]() |
KW10 | |||
| A97 | DW10 | ||||
| 743 | AK109 | ||||
| A743 | W96 | ||||
| 987652 | |||||
| 6543 | |||||
| 2 | |||||
| 52 | |||||
| W | N | E | S |
| –
3 |
1 pas… |
1
|
pas
|
Dwa głębsze
Impas
N ma prawie lub nawet wszystkie punkty obrony. Rozgrywający ma do stołu dwa dojścia natychmiastowe i trzecie, jak się szybko okaże, w pikach. Należy dwukrotnie i głęboko impasować kara. Obrona będzie miała jakieś szanse po wiście treflowym. E przepuści, ale N zabije
D, zgra
A, i odepchnie się kierem, i gdy E zaimpasuje
K, będzie miał jeszcze jedno odejście. To najlepsze scenario dla obrony. Ale pewnie rzeczywistość będzie inna, poza tym rozgrywający jeśli nie zbłądzi to i tak weźmie 9 lew.
2 |
543 | ||||
| 4 | |||||
| KW9 | |||||
| AKDW65 | |||||
![]() |
KW972 | ||||
| 10932 | KD876 | ||||
| D108765 | A2 | ||||
| 1098 | 2 | ||||
| AD1086 | |||||
| AW5 | |||||
| 43 | |||||
| 743 | |||||
| W | N | E | S |
| –
pas pas… |
–
3
|
1 pas
|
pas
3
|
| W | N | E | S |
| –
pas 4 |
–
3 4 |
1 3 pas… |
pas
3
|
Wierny obraz
Impas, komunikacja, przymus
Na pozycji wznawiającej nie blokujemy, bo nie ma kogo, zatem licytacja z przeskokiem obiecuje solidny kolor sześcio-kartowy z co najwyżej jedną przegrywającą. Po takim początku nie trudno będzie osiągnąć 3
lub 4
jeśli E zawalczy w korzystnych założeniach. Rozgrywka banalna. Po czerwonym wiście weźmiemy 12 bezproblemowych lew. Do wykonania są trzy wychodzące na 100% impasy w pikach, za każdym razem ciut wyżej, zależnie od tego, co dołoży E. Powroty do ręki N zapewniają trefle. Poza tym ustawia się niejako samoczynnie pojedynczy przymus pozycyjny (pikowo-kierowy) przeciwko E. Po kierowym dojdzie (nawet do przymusu pseudo kaskadowego jeśli E w płonnej nadziei na
K u partnera rozstanie się z
A) do interesującej końcówki, w której karty zostały zaznaczone na niebiesko. Po zagraniu ostatniego trefla E stanie w trójkolorowej beznadziei. Najlepsze co może zrobić, to wyrzucić pika, gdyż w ten sposób uratuje jedną lewę.
3 |
W97 | ||||
| 3 | |||||
| 862 | |||||
| DW10954 | |||||
| 82 | ![]() |
6543 | |||
| K9654 | AW2 | ||||
| AK4 | DW103 | ||||
| 763 | AK | ||||
| AKD10 | |||||
| D1087 | |||||
| 975 | |||||
| 82 | |||||
| W | N | E | S |
| –
pas 2 3 |
–
pas pas pas |
–
1 2 4 |
pas
pas pas pas… |
| W | N | E | S |
| –
pas ktr/2 |
–
pas
|
–
1
|
pas
2
|
Zgoda na wszystko
Przebitki
S ma wistowe lekarstwo na każdą zarazę to lepiej zrobi jeśli się powstrzyma od wejścia na starych. Kontrakt 4
przywita AKDemia pikowa. Długość atutowa w stole zostanie skrócona. Rozgrywający będzie miał trudne zadanie. Przejdzie
K do dziadka i zagra na impas
D, ale ujawni się przykry rozkład kierów i przegra bez jednej. Łatwiej wygrać po interwencji S 2
(stare), ale czy dojdzie do takiego kontraktu.
4 |
98 | ||||
| K754 | |||||
| 10973 | |||||
| K54 | |||||
| AD753 | ![]() |
W106 | |||
| 632 | ADW10 | ||||
| AKW | 654 | ||||
| 32 | ADW | ||||
| K42 | |||||
| 98 | |||||
| D82 | |||||
| 109876 | |||||
| W | N | E | S |
| 1 2 3 |
pas
pas pas |
2 2 pas/4 |
pas
pas pas… |
| W | N | E | S |
| 1 2 |
pas
pas |
2 4 |
pas
pas… |
Nuda Panie, nuda
Impas
Na maksy można spróbować zagrać 3
. Rozdanie na poćwiczenie impasowania.
5 |
82 | ||||
| KW83 | |||||
| 65 | |||||
| AKW109 | |||||
| D | ![]() |
W64 | |||
| AD1095 | 42 | ||||
| DW10943 | A82 | ||||
| 7 | D8632 | ||||
| AK109753 | |||||
| 76 | |||||
| K7 | |||||
| 54 | |||||
| W | N | E | S |
| –
4 pas… |
2 pas
|
pas
5
|
4 5
|
Przesłanka
Zasada ograniczonego wyboru
¹ DWUKOLORÓWKA na kolorach czerwonych
Do oddania są dwa czerwone drągi to nie można stracić atuta i trzeba jeszcze życzeniowo założyć, że dobrze leżą oba króle. Ale po jakim wiście? Właśnie. Po
D łatwo, a po
7 jakby gorzej, ale wszystko sprowadza się do trafienia atutów.
6 |
9 | ||||
| K432 | |||||
| D1085 | |||||
| 8743 | |||||
| AD108 | ![]() |
K432 | |||
| D76 | A10 | ||||
| KW9 | A732 | ||||
| D102 | KW9 | ||||
| W765 | |||||
| W985 | |||||
| 64 | |||||
| A65 | |||||
| W | N | E | S |
| –
2 4 |
–
pas pas… |
1 2
|
pas
pas
|
| W | N | E | S |
| –
3 |
–
pas… |
1
|
pas
|
10 groszy robi różnicę
Rozgrywka pojedynczego koloru, podział, wpustka
Na maksy ze składem 4-3-3-3 pomimo posiadania czwórki starszej można zdecydować się na firmówkę. Zaowocuje to czasem lepszym wynikiem niż końcówka w starszy jeśli jest tyle samo lew na oba kontrakty. Jeśli chodzi o rozgrywkę to należy technicznie rozegrać piki.
A i pik do króla. Ujawni się podział 4-1 i będzie można zaimpasować w widne waleta. Po
9 i przepuszczeniu przez N, dobry rozgrywający grając 3
, może pokusić się o 11 lew.
7 |
AD943 | ||||
| A | |||||
| D98 | |||||
| A965 | |||||
| W102 | ![]() |
K6 | |||
| D74 | 9865 | ||||
| AW5 | 1043 | ||||
| W1073 | K842 | ||||
| 875 | |||||
| KW1032 | |||||
| K762 | |||||
| D | |||||
| W | N | E | S |
| –
pas pas pas… |
–
1 3
|
–
pas pas
|
pas
2 4
|
| W | N | E | S |
| –
pas pas pas… |
–
1 3
|
–
pas pas
|
pas
2 4
|
Bajeczna technika
Impas
¹ INWIT kolorem bocznym do uzupełnienia
S ma górę pasa i jest bez znaczenia, którym kolorem zainwituje N. S w obu młodszych kolorach ma walory.
10 lew to betka. Na maksy można się pokusić na 11 lew i zagrać na obustronne przebitki. Szczęśliwą konsekwencją tej rozgrywki będzie zagranie atutów z ręki N;
A i małe pik.
8 |
A10952 | ||||
| W62 | |||||
| A53 | |||||
| K9 | |||||
![]() |
D873 | ||||
| 10 | K87543 | ||||
| W98764 | 2 | ||||
| DW10872 | 53 | ||||
| KW64 | |||||
| AD9 | |||||
| KD10 | |||||
| A64 | |||||
| W | N | E | S |
| 2 pas pas pas… |
3 5 6
|
pas
pas pas
|
4 5 6
|
| W | N | E | S |
| 2 4 |
pas
6 |
3 pas… |
3
|
Za nisko
Impas
Z taką kartą byłoby lepiej zablokować na poziomie 4 niż 2. Po zaporowym otwarciu W 2
przyrzekającym oba młode kolory rozgrywa się w widne.
9 |
|||||
| AD9862 | |||||
| 654 | |||||
| AD52 | |||||
| KW9 | ![]() |
A87643 | |||
| 10 | 54 | ||||
| KD9762 | 8 | ||||
| 763 | W984 | ||||
| D1052 | |||||
| KW73 | |||||
| AW3 | |||||
| K10 | |||||
| W | N | E | S |
| –
pas pas pas pas pas… |
1 3 4 4 5
|
1 pas pas pas pas
|
2 3 4 4 6
|
| W | N | E | S |
| –
2 pas pas pas… |
1 2 4 5
|
pas
pas pas pas
|
2 3 4 6
|
Ciąg na bramkę
Impas
¹ GF z fitem (przestawka w stosunku do jednostronnej), ² krótkość
Trudniej dojść niż ugrać. 4
(D2) prowadzi do celu, ale jest to szczęśliwie naciągnięta licytacja ze względu na dziurę w karach. Z drugiej jednak strony, jeśli S zanęcił do szlemika to, by go wygrać musi trzymać kara albo krótkim mariaszem albo asem. Bez wistu karowego 13 lew wypadnie z rąk via impas W
. Po karowym jednak asekuracyjne 12 lufek.
10 |
8 | ||||
| A9 | |||||
| AKW54 | |||||
| KD543 | |||||
| D106 | ![]() |
AKW | |||
| KDW865 | 10432 | ||||
| 8 | D103 | ||||
| AW8 | 1062 | ||||
| 975432 | |||||
| 7 | |||||
| 9762 | |||||
| 97 | |||||
| W | N | E | S |
| –
1 4 pas |
–
ktr 4 pas |
pas
2 pas ktr |
pas
pas 5 pas… |
| W | N | E | S |
| –
1 4 pas |
–
2 4 pas |
pas
3 pas ktr |
pas
pas 5 pas… |
Plaża, ale piękna
Podział, przebitki
¹ INWIT z fitem, ² MINI-MAXI młode 5-5 (6-10 lub 17+ na dobrych kolorach), ³ INWIT z fitem (bezpośrednie 3
byłoby słabym przepychem)
S w zasadzie dostawia idealną modelowo kartę pomimo posiadania plaży.
11 |
843 | ||||
| DW104 | |||||
| 42 | |||||
| A864 | |||||
| K97658 | ![]() |
DW2 | |||
| K6 | 98 | ||||
| 973 | AK108 | ||||
| 532 | KD107 | ||||
| A10 | |||||
| A7532 | |||||
| DW65 | |||||
| W9 | |||||
| W | N | E | S |
| –
pas 3 |
–
3 pas… |
–
ktr
|
1 pas
|
Kto mam piki ten ma wyniki
Podgrywanie honorów
Po wiście w
D, nie tyle trudno będzie dostrzec przebitkę treflową, co plan ten wcielić w życie. Nawet jeśli S zdecyduje się na zagranie
W, to N musi przepuścić trefla na szansę wyjścia partnera z dubla (dwa razy częściej niż z singla) i zabić dopiero za drugim razem, aby zapewnić komunikację do podania przebitki. Po innym początku rozgrywający dostanie szansę zapisać +170.
12 |
8 | ||||
| W1093 | |||||
| DW10 | |||||
| 98764 | |||||
| ADW | ![]() |
109763 | |||
| AD8 | K72 | ||||
| A832 | K54 | ||||
| K52 | A3 | ||||
| K542 | |||||
| 654 | |||||
| 976 | |||||
| DW10 | |||||
| W | N | E | S |
| 1 2 4 |
pas
pas pas… |
1 2
|
pas
pas
|
Miłość dozgonna
Coup de Diable
¹ odwrotka, ² odpowiedź silny na piątce w zależności od rodzaju stosowanej drabinki
Impasujemy dwukrotnie
K i przekonujemy się o złym podziale. Poza karową przegrywającą dochodzi pikowa. Czy widzicie sposób na skompresowanie obu tych przegrywających? Jest nią manewr diabelski. Gramy boki i w zaznaczonej na niebiesko kolorem trzy-kartowej końcówce wpuszczamy eNa by ten wyimpasował, niby nieimpasowalnego, króla swojemu partnerowi. To zagranie spowodowało, że 30 lat temu zakochałem się w brydżu miłością dozgonną.












