ZARZĄDZANIE ATUTAMI (4) TREFL3
Analiza po-rozdaniowa to czwarty element gry, równie ważny jak licytacja, wist czy rozgrywka. Dlaczego? Pozwala wyciągać wnioski i ograniczać powtarzanie podobnych błędów w przyszłości. W ten sposób para może doskonalić swoje umiejętności. Analiza to zatem rozwój.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z analizą rozegranych rozdań.
Turniej na zapis maksymalny (2)
PREZENTACJA WYNIKÓW: BRIDGE BASE ONLINE II TOURNAMENT CALCULATOR
Kliknięcie w link powyżej przenosi na stronę z wynikami turnieju.
1 |
AW1098 | ||||
W54 | |||||
D943 | |||||
A | |||||
63 | KD4 | ||||
AK76 | 10983 | ||||
A752 | 86 | ||||
D104 | K872 | ||||
752 | |||||
D2 | |||||
KW10 | |||||
W9653 |
W | N | E | S |
–
ktr pas |
1
pas 3¹ |
pas
3 ktr |
2
pas pas… |
Bez pardonu
BEZ IMPASU
¹ PRZEPYCH
E kontruje karnie licząc na swoje 2-3 lewy i 2-3 lewy partnera. Wist 6, którą W puszcza zachęcając przy tym 2 (wist z dubla zdarza się dwa razy częściej niż z singletona). W może też zabić asem i odjechać 7 wskazując dojście kierem (Lavinathal powrotny). Teraz jeśli N zagra atuty na podwójny impas to przegra bez dwóch za 300. Ale rozgrywający zanim zagra to najpierw powinien pomyśleć czy może wygrać. NIE. Czy może leżeć zaledwie bez jednej wobec raczej wychodzących 3. TAK. Czego nie wolno mu zrobić? Właśnie impasować! Gdyby jednak zaimpasował to E weźmie wszystkie atuty. Pierwszą lewę naturalną, a następnie dwie przebitkowe, co łącznie z A i AK da stronie kontrującej +300
2 |
A1087 | ||||
W | |||||
W93 | |||||
DW1094 | |||||
652 | KDW93 | ||||
764 | K953 | ||||
K5 | A2 | ||||
A7654 | K3 | ||||
4 | |||||
AD1082 | |||||
D108764 | |||||
8 |
W | N | E | S |
–
ktr 3 |
–
2² ktr |
1
3³ pas… |
2¹
ktr
|
Rozmiar nieszczęścia
PODEGRANIE czy GŁĘBOKI IMPAS
¹ MICHAELS, ² fity w obu młodych, ³ INWIT
Ostra kontra N w oparciu o konstruktywne wejście S w założeniach popartyjnych. Rozgrywający zdaje sobie sprawę z nadchodzącej katastrofy. 10 bije w stole i podgrywa atuty i jeśli wstawi 9 to zredukuje rozmiar nieszczęścia do zaledwie -1. Możliwe są przeróżne scenariusze zarówno poczynań obrońców jak i rozgrywającego. Jeśli położy waleta to skomplikuje sobie życiorys i przy dobrej dalszej obronie postawi -300.
3 |
1072 | ||||
W6 | |||||
764 | |||||
AW987 | |||||
6 | D843 | ||||
AKD1054 | 73 | ||||
10983 | ADW | ||||
64 | D1053 | ||||
AKW95 | |||||
982 | |||||
K52 | |||||
K2 |
W | N | E | S |
–
2 3 pas |
–
2 pas pas |
–
pas pas ktr |
1
pas 3 pas… |
Krótki kaszel
PRZEGRYWAJĄCA NA PRZEGRYWAJĄCĄ
AK10. Rozgrywający musi wyrzucić ze stołu przegrywające karo bo E z pewnością ma czym nadbić stół. Gdyby sprytny E zagrał D to musi wstawić K, dojść do stołu i wyimpasować damę. Tak się morduje niewinnie kontrujących.
4 |
DW108 | ||||
954 | |||||
KDW | |||||
AKD | |||||
A432 | K9765 | ||||
AK10 | W2 | ||||
A843 | 52 | ||||
32 | W1098 | ||||
D8763 | |||||
10976 | |||||
7654 |
W | N | E | S |
1
3 |
pas
ktr |
2
pas… |
pas
|
Klęska urodzaju
IMPAS
A i K. Rozgrywający bierze asem i gra atuta do stołu. N musi się podbić 10. Rozgrywający bije K i gra na jedyną szansę stojącej w impasie D by na trzeciego kiera wyrzucić karo ze stołu. Teraz trefl i N jest cokolwiek nieporadny… Za dużo punktów Ci przyszło. Tak zapewne powie niejeden S do N.
5 |
AW862 | ||||
KW5 | |||||
A9 | |||||
D54 | |||||
3 | KD54 | ||||
109 | 8762 | ||||
108642 | K3 | ||||
W10976 | A32 | ||||
1097 | |||||
AD43 | |||||
DW75 | |||||
K8 |
W | N | E | S |
–
pas pas |
1
2 pas |
pas
pas ktr |
2
4 pas… |
Ależ to jest niesamowita gra!
ZRZUTKA, PODEGRANIE, NIEBEZPIECZNY PRZECIWNIK
6 rozgrywający bierze w ręce i gra trefla bo wie gdzie urzęduje A. E weźmie i znów w kiera. Rozgrywający przebije trefla w stole i zagra pika w koło. E weźmie i ponownie w kiera, ale w tym momencie ujawni się podział kierów i rozgrywający będzie mógł nawet odegrać czwartego kiera i wyrzucić przegrywające karo.
6 |
|||||
98652 | |||||
W975 | |||||
W1098 | |||||
D1043 | AK65 | ||||
KDW10 | 4 | ||||
K108 | D432 | ||||
32 | AD75 | ||||
W9872 | |||||
A73 | |||||
A6 | |||||
K64 |
W | N | E | S |
–
1 3 pas… |
–
pas pas
|
1
1 4
|
pas
pas ktr
|
Niemy krzyk
PRZEBITKI
A i 6 otwiera grę. Rozgrywający bierze w ręce D i A sprawdza rozmiar nieszczęścia. W bój puszcza teraz kiera i S bierze A i odpycha się kierem. Rozgrywający na trzy kiery wyrzuca trzy trefle. Trzeciego przebija S i składa karty niemy.
7 |
D987 | ||||
32 | |||||
1065 | |||||
AD83 | |||||
W1053 | |||||
AKDW10987 | 64 | ||||
82 | ADW43 | ||||
952 | 104 | ||||
AK642 | |||||
5 | |||||
K97 | |||||
KW76 |
W | N | E | S |
–
4 |
–
4 |
–
ktr |
1
pas… |
Oj naiwny
PODWÓJNY IMPAS
Rozgrywający bije drugiego kiera, gra pika do damy i widząc rozkład gra 9 na impas. E podbija się, ale nic to nie da. Rozgrywający powtarza tą operację dochodząc treflem do stołu. Ściąga atuty do spodu i znów treflem dociera do stolika by stamtąd podegrać króla karo. Wie, że E już nie ma kiera.
8 |
9 | ||||
873 | |||||
KDW6432 | |||||
76 | |||||
KDW654 | 73 | ||||
10954 | KDW | ||||
9 | A1087 | ||||
AD | 8543 | ||||
A1082 | |||||
A62 | |||||
5 | |||||
KW1092 |
W | N | E | S |
1
3 4 pas… |
3
pas pas
|
ktr
3 pas
|
pas
pas ktr
|
Wiedzieć co się robi
PODEGRANIE, IMPAS
K zabity asem i pik do W. Kier do K, którego S bije o odchodzi w kiera. Ponownie pik do D (S nie może wskoczyć bo wypuści). Znów kier do stołu i impas K. Dwa atuty do zwrotu.
9 |
KW8532 | ||||
A62 | |||||
W | |||||
DW9 | |||||
AD10 | |||||
D109 | 854 | ||||
82 | AD10976543 | ||||
108654 | 2 | ||||
9764 | |||||
KW73 | |||||
K | |||||
AK73 |
W | N | E | S |
–
ktr |
1
pas… |
5
|
5
|
Móc i musieć w jednym
ODBLOKOWANIE
A i 5, którą rozgrywający bije w stole K i gra pika. Nie ma znaczenia czy W połozy D czy 10, byle nie wskakiwał asem. Teraz by wygrać rozgrywający musi zagrać dwa trefle z ręki bo inaczej będą zablokowane i nie da się później na czwartego trefla wynieść kiera z ręki. W ten sposób rozgrywający dowie się, że trefle może i musi odegrać wszystkie zanim drugi raz podegra atuty.
10 |
|||||
87654 | |||||
9865 | |||||
9843 | |||||
D543 | W109876 | ||||
W109 | A32 | ||||
AD10 | KW | ||||
AK10 | DW | ||||
AK2 | |||||
KD | |||||
7432 | |||||
7652 |
W | N | E | S |
–
2 3 4 5 pas… |
–
pas pas pas pas
|
1
2 4 5 pas
|
pas
pas pas pas ktr
|
Brydż to taka gra, która jednemu zabierze a drugiemu da
WYRZUTKA
Wist K. Przed atutami pilnie trzeba wygruzić dwa kiery. Kolory młodsze oferują akurat takie luksusowe możliwości.
11 |
106 | ||||
A8653 | |||||
AKDW | |||||
AK | |||||
K | A98 | ||||
9 | KDW74 | ||||
1098765432 | |||||
DW | 108542 | ||||
DW75432 | |||||
102 | |||||
9763 |
W | N | E | S |
–
5 |
–
5 |
–
ktr |
3
pas… |
Striptiz w gulaszu
FORTEL
W nieco zdynamizował rozdanie i celnie wistuje w 9. Rozgrywający musi bić i może poszukać fortelu zwanego striptizem. Zagra A bo chce wyrzucić kiera. E to widzi i szkoda mu asa to przebije małym atutem. Rozgrywający cofnie się treflem i zagra K i E znów malutkim. W ten sposób rozbierze asa z blotek i połączy atuty. Zderzą się A z K i szpic czyli 12 lew wypadnie jak z magicznego rękawa. Jako jeden z pierwszych rozebrał asa i ożenił z królem włoski arcymistrz Garozzo, który dzięki temu zrealizował szlemika bez AK w atutach!
Jeśli natomiast E przebije asem pik to wyleci kier i rozgrywający odda jeszcze tylko króla atu.
12 |
W10 | ||||
DW5 | |||||
AD75 | |||||
W1064 | |||||
K987432 | D | ||||
84 | 976 | ||||
K | 108642 | ||||
K83 | A752 | ||||
A65 | |||||
AK1032 | |||||
W93 | |||||
D9 |
W | N | E | S |
3
pas pas |
pas
pas ktr |
pas
4 pas… |
4
pas
|
Sprzyjające wiatry
PRZEGRYWAJĄCA NA PRZEGRYWAJĄCĄ
DW5. Rozgrywający przebija trzecią rundę i gra pika modląc się zarazem, aby S nie dostrzegł promocji atutowej, którą uruchomi zagranie kiera po raz czwarty. Jest jednak i na to recepta. Zamiast przebijać można dwukrotnie wyrzucić przegrywające; karo i trefla.
Aby położyć bez trzech N musiałby albo zawistować w A i dopiero potem w kiery albo po utrzymaniu się D odebrać asa…
ZARZĄDZANIE ATUTAMI (1)
ZARZĄDZANIE ATUTAMI (2)
ZARZĄDZANIE ATUTAMI (3)